به نام خدا

اساسنامه الگوی پارک علم و فناوری

مقدمه

    پارک علم و فناوری به عنوان نهادی اجتماعی-اقتصادی، موثر در امر توسعه فناوری و به تبع آن توسعه اقتصاد دانش­بنیان و اشتغال­زایی تخصصی برای استقرار و حضور حرفه­ای شرکت­های فناور کوچک و متوسط، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و مؤسسات پژوهشی که در تعامل سازنده با یکدیگر و با سایر نقش­آفرینان نظام زیست بوم نوآوری به فعالیت­های فناوری اشتغال دارند، تأسیس می­شود. در این راستا پارک علم و فناوری ………… وابسته به ………. براساس مجوز شماره……… مورخ …….شورای گسترش و برنامه­ریزی آموزش عالی تأسیس و مطابق مفاد این اساسنامه، مصوبات هیأت امنای پارک و قوانین، ضوابط و مقررات مربوطه اداره می­شود.

ماده ۱- تعاریف

۱-۱- وزارت: منظور”وزارت علوم، تحقیقات و فناوری”است.

۲-۱- معاونت: منظور”معاونت پژوهش و فناوری”وزارت است.

۳-۱- شورای گسترش: منظور”شورای گسترش و برنامه­ریزی آموزش عالی”وزارت است.

۴-۱- کمیسیون: منظور”کمیسیون پژوهش و فناوری”شورای گسترش است.

۵-۱- پارک: منظور پارک علم و فناوری است. پارک مؤسسه­ای پژوهشی و فناوری است که به­وسیله متخصصین حرفه­ای    مدیریت می­شود و به منظور افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت­ها و واحدهای فناور حاضر در پارک و مؤسسه­های متکی بر علم و دانش تأسیس می­شود. برای دستیابی به این هدف، پارک جریان توسعه فناوری را در میان دانشگاه­ها، مؤسسه­های تحقیق و توسعه، شرکت­های خصوصی و بازار به حرکت انداخته و مدیریت می­کند و رشد شرکت­های متکی بر نوآوری را از طریق کانون­های خلاقیت و شکوفایی، مراکز رشد، شتاب­دهنده­ها، مراکز نوآوری و فرایندهای زایشی تسهیل می­کند. پارک علاوه بر فضاهای کاری و امکانات با کیفیت بالا، خدمات با ارزش افزوده دیگری را فراهم می­کند و در اختیار مشتریان خود قرارمی­دهد. منظور از پارک در این اساسنامه پارک علم و فناوری………..است.

۶-۱- سازمان مؤسس: منظور……………است که مسئولیت تأسیس و تأمین اعتبارات مورد نیاز برای پارک بر عهده آن است.

۷-۱- هیأت امنا: منظور”هیأت امنای پارک”است.

۸-۱- کمیسیون دائمی: منظور کمیسیونی است که ذیل هیأت امنا به بررسی و تنظیم بودجه تفصیلی اعتبارات هزینه­ای، تملک دارایی­های سرمایه­ای و اختصاصی و ساختار تشکیلاتی و همچنین بررسی گزارش عملکرد سالانه مؤسسات عضو هیأت امنا و سایر موارد ارجاعی می­پردازد.

۹-۱- واحدهای فناور: منظور شرکت­ها، مؤسسات، واحدهای تحقیق و توسعه و یا سایر اشخاص حقوقی و همچنین گروه­ها و هسته­های فناور فاقد هویت حقوقی تحت پوشش یا مستقر در پارک، یا مراکز رشد یا سایر بخش­های وابسته به پارک هستند که در چارچوب ضوابط مربوطه در پارک پذیرفته و استقرار یافته­اند و هویت حقوقی مستقل از پارک دارند. واحدهای فناور با توجه به اساسنامه و یا سایر اسناد قانونی خود در زمینه کسب و کار با محوریت یک ایده نو و یا مستخرج از تحقیقات کاربردی و توسعه­ای، طراحی مهندسی، مهندسی معکوس، انتقال و مدیریت فناوری و یا ارائه خدمات تخصصی کسب و کار(از فناوری تا بازار) به منظور تجاری کردن نتایج تحقیقات فعالیت می­کنند. این تعریف با رعایت قوانین و مقررات مربوط، شامل شرکت­ها و مؤسسات خارجی نیز می­شود.

۱۰-۱- مرکز رشد: منظور”مرکز رشد واحدهای فناور” وابسته به پارک است. این مرکز با ارائه خدمات حمایتی، از ایجاد و توسعه واحدهای فناور نوپا یا تازه تأسیس توسط کارآفرینان و نوآوران که با اهداف اقتصادی در زمینه های فناورانه و نوآورانه فعالیت می کنند، پشتیبانی می کند.

۱۱-۱- پردیس: منظور مجموعه ای وابسته به پارک است که در یک زمینه تخصصی یا در یک حوزه جغرافیایی دیگر در استان محل فعالیت پارک(استان ….) تأسیس می شوند.

ماده ۲- اهداف پارک

۱-۲- فراهم کردن بسترهای لازم برای استقرار واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان و اشتغال دانش آموختگان؛

۲-۲- توانمندسازی اقتصادی و افزایش رقابت پذیری واحدهای فناور در زمینه فعالیت پارک؛

۳-۲- توسعه کارآفرینی و حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناور نوپا و نوآور در زمینه فعالیت پارک؛

۴-۲- توسعه فناوری و نوآوری و حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان؛

۵-۲- تجاری سازی نتایج تحقیقات و ثروت آفرینی مبتنی بر علم و فناوری؛

۶-۲- ایجاد ارتباط مراکز علمی و پژوهشی با بخش های اقتصادی جامعه؛

۷-۲- انتقال، جذب و کسب دانش فنی و سرمایه های داخلی و بین المللی.

ماده ۳- وظایف و مأموریت های پارک

۱-۳- جذب و پذیرش واحدهای فناور همسو با زمینه فعالیت پارک و نظارت و ارزیابی بر فعالیت آنها؛

۲-۳- ارائه خدمات و مشاوره های مورد نیاز به واحدهای فناور؛

۳-۳- کمک به افزایش حضور و مشارکت تخصصی واحدهای فناور در سطح ملی و بین المللی؛

۴-۳- حمایت مالی و ایجاد زمینه های مناسب برای توسعه فناوری و جلب سرمایه گذاری در واحدهای فناور؛

۵-۳- ایجاد بستر مناسب برای فعالیت و استقرار واحدهای تحقیق و توسعه دولتی و غیردولتی داخلی و خارجی در پارک؛

۶-۳- جلب و سازمان دهی توانایی ها و امکانات موجود در منطقه در راستای مأموریت و اهداف پارک؛

۷-۳- ایجاد زمینه لازم برای فعالیت مشترک بین پارک و واحدهای فناور آن با پارک و واحدهای فناور کشورهای خارجی؛

۸-۳- ایجاد زمینه مناسب برای حضور و همکاری واحدهای فناور و کشورهای خارجی در پارک؛

۹-۳- ایجاد هماهنگی و همکاری لازم با دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری داخلی و خارجی، دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و کلیه بخش های اقتصادی دولتی و غیر دولتی برای توسعه فعالیت ها؛

۱۰-۳- کمک به توسعه بازار محصولات و فناوری های واحدهای فناور از طریق انعقاد قراردادهای اجرایی، خدماتی، مطالعاتی، پژوهشی، توسعه فناوری و یا فروش محصول/ خدمت با کارفرمایان بیرونی و واگذاری اجرای آن ها به واحدهای فناور مربوطه.

تبصره ۱: انجام فعالیت های زیر توسط پارک ممنوع است:

الف) تملک سهام واحدهای فناور (به استثنای پارک های غیردولتی که توسط بخش خصوصی یا نهادهای عمومی ایجاد می شود، با رعایت سقف تملک ۲۵%سهام واحدهای فناور)؛

ب) استخدام عضو هیأت علمی(همکاری اعضای هیأت علمی سایر مؤسسات آموزشی و پژوهشی با حفظ مسئولیت های آموزشی و پژوهشی و پست سازمانی در مؤسسات ذیربط و رعایت ضوابط و مقررات، با پارک و یا مأموریت آنها به پارک برای انجام مسئولیت های مورد نظر پارک یا تصدی پست های مدیریتی پارک بلامانع است)؛

ج) انعقاد و یا اجرای قراردادهای اجرایی، خدماتی، مطالعاتی، پژوهشی و یا فروش محصول/ خدمت به استثنای قراردادهای مرتبط با زمینه طراحی، بهبود و توسعه پارک ها، مراکز رشد و سایر زیرساخت های توسعه فناوری و همچنین قراردادهایی که برای اجرا توسط واحدهای فناور و ارجاع به آنها منعقد می شوند.

د) پرداخت هرگونه کمک و تسهیلات مالی مستقیم و غیرمستقیم به واحدهای فناور دولتی  به استثنای امکان بهره برداری از زیرساخت ها با حفظ مالکیت پارک در چارچوب آیین نامه مربوط.

تبصره ۲: اعضای ستادی پارک شامل مدیران و کارکنان ستاد در زمان تصدی مسئولیت، نمی توانند سهام دار، عضو هیأت مدیره و مدیر عامل هیچ یک از واحدهای فناور پارک مربوطه باشند.

ماده ۴- محل اصلی و محدوده زمانی فعالیت های پارک

محل اصلی فعالیت پارک در ………. و محدوده زمانی فعالیت پارک از زمان تشکیل تا زمان اعتبار مجوز پارک است.

تبصره ۱: توسعه فعالیت های پارک در راستای مأموریت های سازمان مؤسس در استان محل فعالیت و در بیرون از محل اصلی، در قالب ایجاد مرکز رشد یا پردیس با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه پس از تائید هیأت امنا و اخذ موافقت معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف برای مرکز رشد و مجوز شورای گسترش برای پردیس امکان پذیر است.

تبصره ۲: مجوز شورای گسترش برای تأسیس پارک به منزله داشتن مجوز فعالیت در رشد واحدهای فناور نوپا در قالب مرکز رشد جامع است و پارک نیاز به اخذ مجوز مجزا برای راه اندازی این مرکز رشد ندارد. درصورت نیاز به ایجاد و راه اندازی مراکز رشد تخصصی و یا مراکز رشد مشترک با همکاری دستگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی، اخذ مجوز مستقل برای این مرکز الزامی است.

تبصره ۳: پارک می تواند در مراکز رشد مستقل و خارج از سایت اصلی خود مانند مراکز رشد مستقر در شهرستان ها حسب ضرورت، نسبت به استقرار شرکت های رشد یافته جوان یا پسا رشدی در فضایی حتی الامکان مجزا از مرکز رشد و با حفظ ماهیت و برنامه های مرکز رشد، اقدام نماید.

ماده ۵- ارکان پارک

۱-۵- هیأت امنا؛

۲-۵- رئیس؛

۳-۵- هیأت رئیسه؛

۴-۵- شورای علمی و فناوری.

تبصره: رئیس و معاونین پارک در چارچوب آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، منصوب می شوند.

ماده ۶- ترکیب، وظایف و اختیارات هیأت امنای پارک

۱-۶- هیأت امنای پارک مطابق با قانون تشکیل هیأت های امنا و با ترکیب زیر تشکیل می شود:

الف- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری(رئیس)؛

ب- رئیس پارک(دبیر)،

ج- نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور؛

د- ۴ تا ۶ تن از شخصیت های علمی و فرهنگی و یا اجتماعی محلی و کشوری که نقش موثری در توسعه و پیشرفت پارک داشته باشند.

۲-۶- وظایف و اختیارات هیأت امنا مطابق وظایف و اختیارات مندرج در قانون تشکیل هیأت های امنای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و اصلاحیه های بعدی آن است.

تبصره۱: افراد حقیقی موضوع بند “د” به پیشنهاد رئیس پارک و با حکم وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری منصوب می شوند.

تبصره ۲: پارک هایی که سازمان مؤسس آن ها دارای هیأت امنا است، هیأت امنای پارک همان هیأت امنای سازمان مؤسس است. در این دسته از پارک ها، ضروری است پارک کمیسیون دائمی اختصاصی خود را داشته و رئیس پارک و نماینده ای از وزارت به عنوان دو عضو کمیسیون دائمی انتخاب شوند. موضوعات مربوط به پارک پس از بررسی در این کمیسیون در هیأت امنا مطرح خواهد شود.

تبصره ۳: درخصوص پارک های وابسته به وزارتخانه ها یا سازمان های مؤسس غیر هیأت امنایی:

الف- ریاست هیأت امنا مطابق ماده ۶ قانون تشکیل هیأت های امنای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، به عهده وزیر یا مسئول سازمان مربوطه خواهد بود.

ب- در بند “الف” از ۶-۱، وزیر علوم می تواند فردی را به عنوان نماینده تام الاختیار خود معرفی کند.

ج- با توجه به بند الف این تبصره، ۴تا ۶ تن در بند “د” از ۶-۱ به ۳ تا ۵ تن تغییر می کند.

د- اعضای بند “د” از ۶-۱ با پیشنهاد رئیس هیأت امنا و با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می شوند.

ه- در این دسته از پارک ها نیز ضروری است نماینده ای از وزارت به عنوان یکی از اعضای کمیسیون دائمی انتخاب شود.

ماده ۷- رئیس پارک، وظایف و اختیارات آن

۱-۷- رئیس پارک که نماینده قانونی پارک نزد مراجع حقیقی و حقوقی است با داشتن شرایط لازم مندرج در بند ۴-۲ ماده ۴ آیین نامه تأسیس و راه اندازی پارک علم و فناوری به پیشنهاد معاونت و حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای مدت چهارسال منصوب می شود و انتصاب مجدد وی صرفا برای یک دوره متوالی بلامانع است.

تبصره ۱: در پارک های غیر وابسته به وزارت ، رئیس پارک با معرفی رئیس سازمان مؤسس و پس از هماهنگی با معاونت با حکم بالاترین مقام مسئول سازمان مؤسس منصوب می شود.

۲-۷- وظایف و اختیارات رئیس پارک عبارتند از:

  • تهیه و پیشنهاد سیاست ها، خط مشی ها و برنامه راهبردی پارک برای طرح در هیأت امنا؛
  • پیشنهاد خط مشی، سیاست ها و معیارهای جذب، پذیرش، استقرار، نحوه حمایت و لغو مجوز استقرار واحدهای فناور به شورای علمی و فناوری برای تصویب در چارچوب مصوبات هیأت امنا؛
  • اداره کلیه امور پارک و نظارت بر حسن اجرای آن ها بر طبق اساسنامه و مصوبه های هیأت امنا؛
  • پیشنهاد ساختار سازمانی و تشکیلات پارک، تنظیم کلیه آیین نامه ها و همچنین تغییر و اصلاح آن ها طبق ضوابط و مقررات مربوط به هیأت امنا برای طی مراحل قانونی؛
  • جذب و به کار گیری نیروی انسانی برای انجام مأموریت های پارک در چارچوب قوانین و مقررات مربوط؛
  • انتصاب و عزل معاونان، مشاوران و مسئولان پارک بر اساس ساختار سازمانی و تشکیلات مصوب پارک؛
  • امضای قراردادها، اسناد تعهدآور، اسناد مالی، اداری، معافیت های مالیاتی، گمرکی، بیمه ای، حقوقی و مکاتبات پارک در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط؛
  • پیشنهاد تأسیس یا انحلال پردیس ها، مراکز رشد، مراکز خدمات علمی، فناوری، نوآوری و انواع واحدهای دیگر مورد نیاز برای بحث و بررسی به شورای علمی و فناوری؛
  • ارائه گزارش عملکرد پردیس ها، مراکز رشد، مراکز خدمات علمی، فناوری، نوآوری و سایر واحدهای پارک به شورای علمی و فناوری؛
  • استیفای منافع و حفظ حقوق پارک در مراجع قانونی(اعم از قضایی، اجرایی، اداری و…) و پاسخ گویی به این مراجع به نمایندگی از پارک؛
  • اجرای مصوبات هیأت امنا در چارچوب قوانین و مقررات مربوط؛
  • صدور مجوز استقرار واحدهای فناور متقاضی در پارک و لغو آن بر اساس ضوابط مربوط؛
  • ارائه بودجه تفصیلی سالانه پارک با رعایت مفاد آیین نامه مالی و معاملاتی پارک ها به هیأت امنا و نظارت بر نحوه هزینه کرد بودجه تخصیصی به پارک؛
  • نظارت و ارزیابی دائم بر فعالیت واحدهای فناور در چارچوب ضوابط و مقررات و ارائه گزارش به مراجع ذیربط؛
  • ارائه گزارش عملکرد سالانه پارک به هیأت امنا و وزارت؛
  • افتتاح حساب های بانکی و غیر بانکی، تحصیل وام یا اعتبار، استقراض از بانک ها، سازمان ها، شرکت ها و مؤسسه های دولتی و غیر دولتی و معرفی دارندگان حق امضای مجاز مطابق ضوابط و مقررات مصوب هیأت امنا؛
  • پیگیری عملیات طراحی، اجرایی و عمرانی احداث و توسعه پارک.

تبصره ۲: رئیس پارک می تواند بخشی از وظایف و اختیارات اداری و مالی خود را با رعایت قوانین و مقررات مربوط، به معاونان پارک تفویض نماید.

ماده ۸ ترکیب، وظایف و اختیارات هیأت رئیسه پارک

۱-۸- ترکیب هیأت رئیسه پارک عبارتند از:

  • رئیس پارک؛
  • معاون / معاونان پارک؛
  • یک تا سه تن از مدیران ستادی پارک با حکم رئیس پارک.

۲-۸- وظایف و اختیارات هیأت رئیسه پارک عبارتند از:

  • مشارکت در تدوین برنامه های راهبردی پارک به منظور ارائه و تصویب در هیأت امنا؛
  • فراهم کردن بستر لازم برای تحقق اهداف برنامه های راهبردی پارک؛
  • فراهم آوردن بستر مناسب به منظور اجرایی کردن مصوبات هیأت امنا، آیین نامه ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی سازمان مؤسس و سایر مراجع ذی صلاح؛
  • مشارکت در تهیه آیین نامه ها، دستورالعمل ها و شیوه نامه ها، تشکیلات و سایر موارد ارائه شده از سوی معاونت ها به منظور تصویب و یا طرح در هیأت امنا و یا سایر مراجع ذی صلاح؛
  • مشارکت در تدوین بودجه سالانه پارک به منظور ارائه و تصویب در هیأت امنا؛
  • کمک به تنوع بخشی به منابع مالی پارک از طریق جذب کمک های مردمی و افزایش درآمدهای اختصاصی از طریق ارائه خدمات تخصصی و فناوری و سایر منابع دیگر در چارچوب ضوابط و مقررات؛
  • مشارکت در ارزیابی و نظارت بر عملکرد حوزه های ستادی و واحدهای فناور؛
  • ایجاد هماهنگی لازم بین حوزه های مختلف پارک؛
  • تدوین آیین نامه داخلی هیأت رئیسه پارک؛
  • انجام سایر وظایف محوله از سوی هیأت امنا و رئیس پارک.

ماده ۹- ترکیب، وظایف و اختیارات شورای علمی و فناوری پارک

۱-۹- ترکیب شورای علمی و فناوری پارک عبارتند از:

الف – رئیس پارک(رئیس)؛

ب – معاون امور فناوری پارک با عنوان مشابه(دبیر)؛

ج – یک تن از مدیران مراکز رشد / پردیس های وابسته به پارک با انتخاب رئیس پارک؛

د – یک تن از رؤسا یا معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه های مادر استان و یک تن از رؤسا یا معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی استان؛

ه – یک یا دو تن از مدیران واحدهای فناور فعال مستقر در پارک یا مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با صنایع بزرگ استان؛

و – یک یا دو تن از صاحب نظران در امور فناوری؛

۲-۹- جلسات شورای علمی و فناوری پارک با حضور حداقل دو سوم اعضا به شرط حضور رئیس شورا رسمیت می یابد و تصمیم های آن با رأی اکثریت نصف به علاوه یک کل اعضای حاضر در شورا معتبر است.

۳-۹- وظایف و اختیارات شورای علمی و فناوری عبارتند از:

  • تدوین آیین نامه داخلی شورای علمی و فناوری؛
  • ارائه خط مشی، سیاست ها و معیارهای جذب ، پذیرش، حمایت، استقرار و لغو مجوز استقرار واحدهای فناور برای تصویب در هیأت امنا؛
  • بررسی و تصویب درخواست های پذیرش واحدهای فناور متقاضی استقرار در پارک، نحوه حمایت از آن ها و همچنین لغو صدور مجوز استقرار آن ها؛
  • پیشنهاد تأسیس و انحلال پردیس ها، مراکز رشد، مراکز خدمات علمی، فناوری، نوآوری و انواع دیگر واحدهای مورد نیاز پارک به هیأت امنا؛
  • بررسی عملکرد پردیس ها، مراکز رشد، مراکز خدمات علمی، فناوری، نوآوری و سایر واحدهای پارک.

تبصره ۱: اعضای بندهای “ب” تا “و” در ۹-۱ را رئیس پارک(پس از هماهنگی با رئیس سازمان مؤسس) پیشنهاد می کند و احکام تمامی اعضای این ماده با حکم معاون پژوهش و فناوری وزارت یا رئیس سازمان مؤسس حسب مورد برای مدت ۲ سال صادر می شود.

تبصره ۲: در پارک های غیر دولتی یک تن ناظر به عنوان نماینده وزارت برای حضور در شورای علمی و فناوری پارک از طرف وزارت معرفی می شود.

تبصره۳: شورای علمی و فناوری می تواند بخشی یا تمام وظایف مندرج در این ماده، مانند پذیرش و ارزیابی واحدهای فناور را در چارچوب دستورالعملی که تدوین می کند برون سپاری یا به یک مجموعه منتخب واگذار کند. در این صورت نظارت بر وظایف پیش بینی شده و تصویب نهایی آن ها بر عهده شورای علمی و فناوری است.

ماده۱۰- مقررات مالی و اداری

۱-۱۰- پارک از نظر مقررات مالی و معاملاتی، تابع آیین نامه مالی و معاملاتی مصوب هیأت امنا و از نظر مقررات اداری، استخدامی و تشکیلاتی، تابع آیین نامه استخدامی و سازمان دهی و تشکیلات مصوب هیأت امنا است.

۲-۱۰پارک موظف است حداکثر ظرف مدت ۶ ماه پس از اخذ مجوز، آیین نامه های مالی و معاملاتی، اداری، استخدامی و تشکیلاتی خود را تدوین و به تصویب هیأت امنا برساند.

۳-۱۰- تأمین منابع مالی پارک در هر صورت به عهده سازمان مؤسس است که از محل موارد زیر تأمین می شود:

  • منابع و اعتبارات سازمان مؤسس
  • بودجه های اختصاص داده شده به پارک از محل اعتبارات عمومی دولت در قالب بودجه های سالیانه که به عنوان کمک تلقی می شود؛
  • درآمد حاصل از فعالیت ها، خدمات و قراردادهای پژوهش و فناوری پارک و بازپرداخت حمایت های مالی؛
  • کمک ها و هدایای خیرین و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیر دولتی؛
  • سایر درآمدهای مجاز مورد تائید هیأت امنا.

۴-۱۰- سال مالی پارک عبارت است از یک سال شمسی که از اول فروردین ماه هر سال شروع و به پایان اسفندماه همان سال ختم می شود.

تبصره۱: در مورد پارک های غیر وابسته به وزارت، سازمان مؤسس و رئیس آن موظف است:

الف) آن بخش از منابع مالی فوق الذکر که اختصاصا به پارک تعلق دارد یا تخصیص داده شده است(اعم از اعتبارات عمومی، درآمدهای اختصاصی یا کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی)، بدون هیچ گونه دخل و تصرف در اختیار پارک قرار دهد.

ب) سازوکار لازم برای اداره پارک با حداکثر استقلال عملیاتی از نظر مالی و اداری را در چارچوب آیین نامه های مصوب هیأت امنا فراهم کرده و تفویض اختیارهای مورد نیاز را در اختیار رئیس پارک قرار دهد.

ماده۱۱- انحلال

۱-۱۱- پارک در موارد زیر پس از تصویب نهایی شورای گسترش منحل می شود:

          الف – به پیشنهاد سازمان مؤسس و تائید هیأت امنا؛

          ب – در صورت تخلف از مقررات اساسنامه، مصوبات و ضوابط وزارت و سایر قوانین و مقررات جاری کشور و از دست دادن شرایط ایجادی و یا عملکرد ضعیف به تشخیص وزارت.

۲-۱۱- در صورت اعلام موافقت شورای گسترش با انحلال پارک، هیأت تصفیه ای مرکب از نماینده حقوقی وزارت یا سازمان مؤسس و رئیس پارک با رعایت مقررات قانونی در مدتی که شورای گسترش تعیین می کند، امر تصفیه را به عهده خواهد داشت.

۳-۱۱- در فرایند تصفیه، سازمان مؤسس موظف است تمامی تعهدات پارک را در برابر وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، بانک ها، شهرداری ها، شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در پارک و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی انجام دهد یا با توافق صاحبان حق، تعهدات پارک را بپذیرد.

ماده۱۲- تغییر و اصلاح اساسنامه

هرگونه تغییر و اصلاح در این اساسنامه به پیشنهاد هیأت امنا، و با تصویب شورای گسترش صورت خواهد گرفت.

ماده۱۳- این اساسنامه در ۱۳ ماده و ۱۵ تبصره در جلسه مورخ ۰۲/۱۰/۹۷ شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب رسیده و جایگزین اساسنامه مصوب ۲۶/۹/۹۶ می شود و از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست