الف) تبادل نظر با فن تک:
دفتر فن تک از طریق پیگیری ایجاد منطقه علم و فناوری و بالتبع رصد مستمر نیازها و مشکلات صنایع و همچنین با در نظر گرفتن بازخورد ناشی از سرمایه گذاری های قبلی این آمادگی را دارد تا به پژوهشگران دانشگاه در خصوص موضوعات پژوهش، خدمات مشاوره ارائه نماید. تا کنون دفتر فن تک به این نتیجه رسیده است که در ایجاد موارد ذیل مزیت نسبی وجود دارد:
الف) فن راه فناوری اطلاعات (بازی های یارانه ای) | ج) فن راه هوا فضا (توربین گاز، ماهواره) |
ب) فن راه حمل و نقل (ریلی، خودرو) | د) فن راه تجهیزات پزشکی |
ب) ارزیابی دارایی فکری:
دفتر فن تک از طریق اداره امور نوآوری و کارفرینی، وظیفه ارزیابی دارایی فکری و مشاوره در خصوص ثبت اختراع داخلی و بین المللی را بر عهده دارد. در این اداره در صورت لزوم مشاوره لازم در جهت نحوه ثبت نام و همچنین با جبران بخشی از هزینه های ثبت از پژوهشگران دانشگاه حمایت می کند.
ج) بازاریابی:
دفتر فن تک در راستای بازاریابی دستاوردهای دانشگاه از راهبردهای متفاوتی استفاده می نماید. یکی از این راهبردهای همین سایت موجود می باشد که محصولات و فناوری های آن بر حسب سطح بلوغ دسته بندی گردیده و در معرض دید مشتریان و سرمایه گذاران قرار می گیرد. راهبرد دیگر استفاده از کارگزارن این حوره می باشد، در این راستا دفتر فن تک با کارگزار تفاهم نامه همکاری امضاء نموده است تا این مهم محقق گردد. راهبرد دیگر راه اندازی دفاتر تعاملات با حوزه های صنعتی مهم می باشد که لیست این دفاتر عبارتند از:
مدیریت این دفاتر توسط مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه می باشد.
د) ایجاد شرکت های نوپا:
اولویت اول در تجاری سازی دستاوردهای دانشگاه، فروش دانش فنی می باشد که در صورت عدم تحقق، Royalty و یا بهره مالکانه به عنوان اولویت دوم دنبال می شود. آخرین گام دانشگاه در حمایت از تجاری سازی دستاوردهای دانشگاه، حمایت از ایجاد استارت آپ ها می باشد. جهت تقویت این حوزه اقدامات و برنامه های ذیل در دانشگاه صورت می گیرد.
ـ برنامه های ترویجی و توانمندسازی:
الف) فن کافه |
ـ برنامه های حمایت از توسعه فناوری:
الف) خدمات نمونه سازی |
ـ برنامه های تجاری سازی:
الف) صندوق پژوهش و فناوری |